Правила внутреннего распорядка для учащихся - Валевачёвская СШ
Размер шрифта
A- A+
Межбуквенное растояние
Цвет сайта
A A A A
Изоображения
Дополнительно

Разделы сайта

Правила внутреннего распорядка для учащихся

ПРАВІЛЫ

ўнутранага распарадку для вучняў

Дзяржаўнай установы адукацыі

“Валевачоўская сярэдняя школа Чэрвеньскага раёна”

 

1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

 1. Дадзеныя правілы ўнутранага распарадку для вучняў (далей Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Дзяржаўным школьным стандартам, Статутам Дзяржаўнай установы адукацыі “Валевачоўская сярэдняя школа Чэрвеньскага раёна” (далей – установа адукацыі), іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.

2. Правілы ўстанаўляюць вучэбны распарадак для вучняў, вызначаюць асноўныя нормы і правілы паводзін у памяшканні,на тэрыторыі ўстановы адукацыі, а таксама на пазашкольных, пазакласных мерапрыемствах з удзелам вучняў установы адукацыі.

3. Мэты правілаў:

3.1. стварэнне спрыяльнага рабочага становішча, неабходнага
для ажыццяўлення адукацыйнага працэсу;

3.2. забеспячэнне паспяховага засваення вучнямі адукацыйных праграм;

3.3. выхаванне павагі да асобы, яе правоў;

3.4. удасканаленне культуры паводзін і навыкаў камунікацыі.

4. Дысцыпліна ва установе адукацыі падтрымліваецца на грунце павагі чалавечай годнасці ўсіх суб’ектаў адукацыйнага працэсу (навучэнцаў, педагогаў, законных прадстаўнікоў непаўналетніх). Ужыванне метадаў фізічнага і псіхалагічнага ўздзеяння ва ўстанове адукацыі недапушчальна.

 2. ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ ВУЧНЯЎ

 5. Вучні маюць права на:

5.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;

5.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;

5.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, які вызначаецца Палажэннем аб заснаванні дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149;

5.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага гвалту, жорсткага, грубага або абразлівага абыходжання, знявагі;

5.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу; карыстанне падручнікамі (вучэбнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;

5.6. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы адукацыі; удзел у кіраванні установай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі (далей – Статут);

5.7. адпачынак на перапынках, арганізацыю забаўляльнай дзейнасці падчас канікулаў; стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі; аб’ектыўную ацэнку ведаў;

5.8. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;

5.9. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;

5.10. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;

5.11. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, устаноўленай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да зместу і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;

5.12. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;

5.13. атрыманне дадатковых адукацыйных паслуг (у тым ліку платных) з ліку паслуг, якія аказвае ўстанова адукацыі;

5.14. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;

5.15. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;

5.16. заахвочванне да поспехаў у вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;

5.17. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;

5.18. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь; 5.19. удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі; 5.20. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;5.21. недатыкальнасць асобы.

6. Вучні абавязаны:

6.1. выконваць Статут установы адукацыі, педагагічнага савета, дадзеныя правілы, інструкцыі па ахове працы, правілы пажарнай бяспекі, выконваць патрабаванні кіраўніцтва і педагогаў з мэтай забеспячэння бяспекі адукацыйнага працэсу;

6.2. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;

6.3. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб’яднанняў па інтарэсах, іншых);

6.4. пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі
з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага адміністратара);

6.5. добрасумленна і адказна ставіцца да асваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;

6.6. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;

6.7. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

6.8. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца па дапамогу да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, кіраўніцтва ўстановы адукацыі;

6.9. беражліва адносіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі;

6.10. беражліва адносіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду; клапаціцца аб сваім здароўі, бяспецы і жыцці навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;

6.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку)
або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);

6.12. загадзя (напярэдадні або за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўніку аб планаваным наведванні арганізацыі аховы здароўя;

6.13. у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;

6.14. размяшчаць прыладу сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам навучальных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах; 6.15. захоўваць дзелавы стыль адзення;

6.16. выкарыстоўваць адзенне для заняткаў фізічнай культурай згодна з санітарнымі нормамі, спецыяльнае адзенне на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

6.17. мець на ўроках неабходныя вучэбныя прыналежнасці;

6.18. мець акуратна і рзборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па вучэбных прадметах;

6.19. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў
на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока – дамашняе заданне;

6.20. кожны тыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;

6.21. прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;

6.22. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.

6.22. паводзіць сябе ва ўстанове адукацыі і па-за ёй так, каб не прынізіць свае гонар і годнасць, не запляміць добрае імя ўстановы адукацыі;

6.23. наведваць установу адукацыі ў прызначаны для гэтага час
і не прапускаць вучэбныя заняткі, іншыя формы адукацыйнага працэсу
без уважлівай прычыны.

У выпадку пропуску вучань прадстаўляе класнаму кіраўніку даведку з медыцынскай установы ці заяву бацькоў (асоб, што іх замяняюць) аб прычыне пропуску;

6.24. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу вучэбнага часу, адпаведна раскладу;

6.25. пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі ў вызначаны час магчыма толькі з дазволу класнага кіраўніка ці дзяжурнага члена кіраўніцтва (дырэктара, намеснікаў дырэктара);

6.26. сумленна вучыцца, асвойваць вучэбную праграму, своечасова
і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;

6.27. прымаць удзел у самаабслугоўванні і грамадска карыснай працы;

6.28. вітацца з работнікамі і наведвальнікамі ўстановы адукацыі, праяўляць павагу да старэйшых, клапаціцца пра малодшых;

6.29. саступаць дарогу педагогам, старэйшым, старэйшыя вучні-малодшым, хлопчыкі-дзяўчынкам;

6.30. вырашаць спрэчныя і канфліктныя сітуацыі мірна,
на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам поглядаў удзельнікаў спрэчкі. Калі такое немагчыма – звяртацца за дапамогай да класнага кіраўніка,
да спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы,
да кіраўніка ўстановы адукацыі,

6.31. захоўваць маёмасць установы адукацыі, аказваць пасільную дапамогу ў яе рамонце, акуратна ставіцца як да сваёй, так і да чужой маёмасці;

6.32. сачыць за сваім выглядам, прытрымлівацца ў адзенні дзелавога стылю.

7. Забараняецца:

7.1. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;

7.2. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на вучэбныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;

7.3. прыносіць агнястрэльную зброю любога выгляду, газавую зброю, боепрыпасы любога выгляду ці выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары ці муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары ці муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі ці піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя ці іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю акружаючых, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;

7.4. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў адносінах да іншых яго ўдзельнікаў; прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;

7.5. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;

7.6. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;

7.7. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу кіраўніцтва ўстановы адукацыі, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;

7.8. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, адцягвацца самому і адцягваць іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзенню навучальных заняткаў;

7.9. ужываць падчас вучэбных заняткаў ежу і напоі;

7.10. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;

7.11. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць
з іх старонкі;

7.12. падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць
у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;

7.13. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) кіраўніцтвам установы.

7.14. выкарыстоўваць ненарматыўную лексіку;

7.15. прыходзіць ва ўстанову адукацыі ў брудным, памятым адзенні, непрыстойна кароткім ці адкрытым адзенні, адкрыта дэманстраваць прынадлежнасць да розных субкультур, якімсьці рэлігійным плыням
і т.п.;

7.16. хадзіць па ўстанове адукацыі без патрэбы ў вопратцы
і галаўных уборах;

8. Іншыя правы і абавязкі вучняў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.

 3. ПРАВІЛЫ ПАВОДЗІН ВУЧНЯЎ

 

9. Парадак наведвання вучнямі вучэбных заняткаў.Вучэбныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца
па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з’яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі вучнямі.Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з’яўляецца для вучняў абавязковым і безумоўным.У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе аб гэтым дзяжурнага адміністратара і навучэнец выдаляецца з урока
ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы вучня, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара.Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці – супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць навучэнцу прысутнічаць на наступных уроках.У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне, вучань да пачатку ўрока абавязаны паведаміць аб гэтым настаўніку.Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны навучэнец: займае месца ў навучальным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком; рыхтуе неабходныя для работы на ўроку падручнікі і вучэбныя прылады; ставіць на бясшумны рэжым прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў прызначанае для гэтага прыстасаванне (скрынку), якая можа знаходзіцца на асобна стаячым стале або стале настаўніка або кладзе ў свой партфель.Навучэнец, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.Падчас урока навучэнцы ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых навучэнцаў, не дапускаючы каментарыяў і рэплік з месца.Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец устае. З дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы.Аб сваёй гатоўнасці да адказу або аб узнікшым у ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу пытанні навучэнец інфармуе, паднімаючы руку.Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых вучняў магчымы толькі з дазволу настаўніка.У час правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамога іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам. У выпадку парушэння гэтых правіл настаўнік мае права забраць у вучня работу і ацаніць толькі тую частку работы, якая выканана навучэнцам самастойна.Падчас урока навучэнец павінен сачыць за сваёй асанкай.Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні заняткі. Навучэнцы пакідаюць клас толькі
з дазволу настаўніка.Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму.Па заканчэнні ўрока навучэнцы наводзяць парадак на рабочым месцы, забіраюць свае прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі).

10. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе, навучэнец або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці ў вуснай форме.У дзень выхаду на заняткі навучэнец прад’яўляе тлумачэнні аб уважлівасці прычыны пропуску заняткаў.Уважлівай прычынай лічыцца: хвароба навучэнца, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя); экстраныя выпадкі ў сям’і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў); пропуск заняткаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў); удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).

11. Дзяжурства навучэнцаў.Ва ўстанове адукацыі з ліку навучэнцаў VI-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну падчас перамен, чысціню і парадак у школе.У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які ў час перапынку дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае вучэбныя дапаможнікі і сшыткі навучэнцаў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.З ліку навучэнцаў VI-XІ класаў прызначаюцца дзяжурныя
па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.

12. Парадак знаходжання вучняў на перапынку.Перапынак прызначана: для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў; адпачынку і фізічнай размінкі; прыёму ежы; раветрывання класа, для чаго навучэнцам неабходна выйсці з класа; падрыхтоўкі да ўрока, іншае.Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца: шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, каля аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый; катацца ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння; ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам.Парушэнне гэтага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

13. Парадак знаходжання ў месцах масавага знаходжання.

13.1. Сталовая.У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана, у суправаджэнні дзяжурнага настаўніка па сталовай.Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняга адзення, мыюць рукі перад ежай.Навучэнцы харчуюцца ў сталовай ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным дырэктарам установы адукацыі, выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.Ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання дазваляецца толькі ў сталовай.Падчас прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру харчавання.Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці
і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.

13.2. Спартыўная зала.Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца згодна з раскладам
яго работы.Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі
ў спартыўнай форме і зменным абутку.Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, выхавацеля групы падоўжанага дня, іншага педагагічнага работніка.Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладзе спартыўных секцый, аб’яднанняў па інтарэсах.

13.3. Санітарныя пакоі.Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены.Забараняецца затрымоўвацца ў санітарным пакоі без патрэбы,
а таксама смеціць, курыць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы пабочныя прадметы.

13.4. Гардэроб.Па заканчэнні заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, у аб’яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці забіраюць сваё адзенне, выконваючы парадак і меры бяспекі.У выпадку выяўлення страты адзення або абутку, навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася, класнаму кіраўніку
або дзяжурнаму адміністратару.Вучні не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт-сувязі), іншыя каштоўныя рэчы.У выпадку выяўлення пакінутых і (або) забытых кімсьці ў гардэробе рэчаў навучэнцы перадаюць іх вахцёру або дзяжурнаму настаўніку.

14. Парадак наведвання вучнямі мерапрыемстваў у пазаўрочны час.Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазаўрочны час.Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па выхаваўчай рабоце, дзяжурнага адміністратара).Вучні, якія прысутнічаюць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, макіяж, які адпавядае ўзросту.Не дазваляецца прысутнасць у верхнім адзенні і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў памяшканнях установы адукацыі, спартыўнай зале.Прыход і адыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для вучняў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб’ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.Да заняткаў у спартыўных секцыях, аб’яднаннях па інтарэсах спартыўнай накіраванасці, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах навучэнцы дапускаюцца з дазволу ўрача, да турыстычных паходаў – з дазволу медыцынскага работніка.Грамадска карысная праца вучняў у пазаўрочны час праводзіцца не раней як праз 30 мінут пасля заканчэння ўрокаў.Працягласць грамадска карыснай працы і віды работ устанаўліваюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.

15. Патрабаванні да знешняга выгляду вучня.Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі вучэбных заняткаў ва ўстанове адукацыі, з улікам агульных (аднолькавых) элементаў адзення, у тым ліку і наяўнасць “эмблемы” на элементах адзення дзелавога стылю.Педагагічны савет установы адукацыі мае права выбару адзінай мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх вырабляецца адзенне дзелавога стылю.

Адзенне дзелавога стылю можа быць выканана з тканін рознай структуры – шэрсці, падмены шэрсці, бавоўны, камбінаваных тканін, у рознай каляровай, аднатоннай гаме, спалучаць элементы з тканін
у клетку, але быць не пярэстай і не вельмі яркай. Абутак павінен адпавядаць дзелавому стылю адзення.

Для дзяўчынак (дзяўчат) у камплект адзення могуць уваходзіць пінжак, спадніца, штаны, блузка з кароткімі і доўгімі рукавамі, сарафан.
У зімовы час дапускаюцца трыкатажны світар ці камізэлька.

Для хлопчыкаў (юнакоў) у камплект адзення ўваходзіць пінжак, штаны, сарочказ кароткімі і доўгімі рукавамі, гальштук. У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны світэр ці камізэлька.Пры наведванні вучнямі вучэбных заняткаў не дапускаюцца:спартыўнае адзенне і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам; рэчы, якія маюць яркія, якія выклікаюць малюнкі; бруднае, мятае (неахайнае) і іншае адзенне, не прызначанае для наведвання ўстановы адукацыі; верхняе адзенне і галаўныя ўборы;вялікая колькасць біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, святочных прычосак і аксэсуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных груп і розных напрамкаў маладзёжнай субкультуры і спартыўных клубаў.Спрэчныя пытанні, звязаныя са знешнім выглядам вучня, вырашае кіраўніцтва ўстановы адукацыі.

 

4. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ УСТРОЙСТВАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ) 

16. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыкліку або бясшумны рэжым.

17. Падчас правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў прызначаным прыстасаванні (скрынцы) або ў партфелі вучня у стане бясшумнага рэжыму.Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.

18. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці .

19. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), вучань павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння дадзеных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучню робіцца запіс у дзённік.

20. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) робіцца адабранне тэлефона ў вучня. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля размовы з дырэктарам (членам адміністрацыі) ім вяртаецца ўстройства мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На вучня накладаецца спагнанне, якое вызначаецца дырэктарам установы адукацыі.

 

5. ЗААХВОЧВАННІ ВУЧНЯЎ 

21. У якасці заахвочвання да вучняў могуць прымяняцца наступныя меры: аб’яўленне падзякі; узнагароджанне граматай; узнагароджанне каштоўным падарункам; занясенне на дошку Гонару ўстановы адукацыі; напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам непаўналетняга навучэнца;іншыя меры.

22. Заахвочванне аб’яўляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі. Выпіска з загада захоўваецца ў асабістай справе навучэнца.  

6. ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ ВУЧНЯЎ 

23. Падставай для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці з’яўляецца супрацьпраўнае, вінаватае (наўмыснае або па неасцярожнасці) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў, ускладзеных на яго актамі заканадаўства, устаноўчым дакументам і іншымі лакальнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі у выглядзе наступных дзеянняў (бяздзеяння):

23.1. спазнення або няяўкі без уважлівых прычын на вучэбныя заняткі, заняткі, іншыя формы арганізацыі адукацыйнага працэсу;

23.2. парушэнні дысцыпліны;

23.3. невыканання без уважлівых прычын патрабавання педагагічнага работніка, заснаванага на акце заканадаўства, устаноўчым дакуменце або іншым лакальным прававым акце ўстановы адукацыі;

23.4. абразы ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;

23.5. псавання капітальных пабудоў (будынкаў, збудаванняў), абсталявання або іншай маёмасці ўстановы адукацыі;

23.6. распівання алкагольных, слабаалкагольных напояў, піва, спажывання наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў, іх аналагаў, таксічных або іншых адурманьваючых рэчываў у памяшканнях
і на тэрыторыях, якія займаюцца ўстановай адукацыі, а таксама з’яўленні ва ўстанове адукацыі ў стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап’янення;

23.7. курэння (спажывання) тытунёвых вырабаў, выкарыстання электронных сістэм курэння, сістэм для спажывання тытуню ў памяшканнях ўстановы адукацыі;

23.8. іншых супрацьпраўных дзеянняў (бяздзеяння).

24. Не прызнаецца дысцыплінарнай правіннасцю дзеянне, якое адпавядае крытэрыям, указаным у пункце 23 дадзеных Правілаў, учыненае навучэнцам з ліку асоб з умеранай і цяжкай інтэлектуальнай недастатковасцю, з цяжкімі, шматлікімі парушэннямі ў фізічным
і (або) псіхічным развіцці.

25. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіннасці ўстанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выражаецца
ў прымяненні да яго мер дысцыплінарнага спагнання.

26. Да дысцыплінарнай адказнасці прыцягваецца навучэнец, які дасягнуў да моманту здзяйснення дысцыплінарнай правіннасці ўзросту чатырнаццаці гадоў, а навучэнец з ліку асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця – сямнаццаці гадоў.

27. Да навучэнца, які здзейсніў дысцыплінарную правінннасць і не дасягнуў да моманту яе здзяйснення ўзросту, з якога надыходзіць дысцыплінарная адказнасць, а таксама да навучэнца з ліку асоб з умеранай і цяжкай інтэлектуальнай недастатковасцю, з цяжкімі, множнымі парушэннямі ў фізічным і (або) псіхічным развіцці могуць прымяняцца меры педагагічнага ўздзеяння (гутарка, абмеркаванне на педагагічным савеце і іншыя меры, якія не супярэчаць заканадаўству).

28. За здзяйсненне дысцыплінарнай правіннасці да навучэнца могуць быць прыменены наступныя меры дысцыплінарнага спагнання:

28.1. заўвага;

28.2. вымова;

28.3. датэрміновае спыненне адукацыйных адносін (адлічэнне)
па падставах:

28.3.1. бесперапыннай адсутнасці на вучэбных занятках, занятках без уважлівых прычын больш за 30 дзён асобы, якая асвойвае змест адукацыйнай праграмы сярэдняй адукацыі;

28.3.2. невыканання або неналежнага выканання без уважлівых прычын абавязкаў навучэнцам, якія маюць нязнятае (непагашанае) дысцыплінарнаеспагнанне.

29. Датэрміновае спыненне адукацыйных адносін (адлічэнне) як мера дысцыплінарнага спагнання не прымяняецца да: 29.1 навучэнца, які не дасягнуў васямнаццаці гадоў і не завяршыў асваенне зместу адукацыйнай праграмы базавай адукацыі, адукацыйнай праграмы сярэдняй адукацыі, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі для асоб
з інтэлектуальнай недастатковасцю;

29.2. навучэнца, які не дасягнуў узросту шаснаццаці гадоў.

30. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць кіраўніку ўстановы адукацыі. Пры выбары меры дысцыплінарнага спагнання павінны ўлічвацца цяжар дысцыплінарнай правіннасці, прычыны і абставіны, пры якіх яна здзейснена, папярэднія паводзіны навучэнца.

31. Навучэнец, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, лічыцца невінаватым, пакуль яго віна не будзе даказана і ўстаноўлена загадам аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання, выдадзеным кіраўніком установы адукацыі.

32. Навучэнец, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, не абавязаны даказваць сваю невінаватасць. Неадольныя сумненні ў вінаватасці навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, тлумачацца на яго карысць.

33. Навучэнец, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, законны прадстаўнік непаўналетняга навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, маюць права:

знаёміцца з усімі матэрыяламі адносна здзейсненай дысцыплінарнай правіннасці, здымаць копіі з дакументаў;

даваць тлумачэнні і прадстаўляць доказы або адмовіцца ад дачы тлумачэнняў;

быць заслуханымі падчас любога разгляду, які закранае іх інтарэсы, прысутнічаць на ім;

атрымаць юрыдычную дапамогу ў адпаведнасці з актамі заканадаўства;

азнаёміцца з загадам аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання і атрымаць яго копію;

абскардзіць загад аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання.

34. Падставамі для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці могуць служыць паведамленні мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, праваахоўных органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый, дакладныя запіскі педагагічных і іншых работнікаў установы, асоб, якія ажыццяўляюць ахову памяшканняў установы адукацыі, ці іншае пісьмовае паведамленне.

35. Да прымянення меры дысцыплінарнага спагнання кіраўнік установы адукацыі на працягу двух каляндарных дзён пасля выяўлення ўчынення навучэнцам дзеяння, якое падпадае пад прыкметы дысцыплінарнай правіннасці, абавязаны пісьмова паведаміць аднаго з законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца і запатрабаваць у навучэнца пісьмовае тлумачэнне.

Пісьмовае тлумачэнне прадстаўляецца навучэнцам на працягу трох каляндарных дзён пасля яго запатрабавання.

Непрадстаўленне навучэнцам пісьмовага тлумачэння, немагчымасць атрымання ад яго пісьмовага тлумачэння афармляюцца актам, які падпісваецца трыма асобамі з ліку работнікаў установы адукацыі.

36. Непрадстаўленне навучэнцам пiсьмовага тлумачэння, немагчымасць атрымання ад яго пiсьмовага тлумачэння не перашкаджаюць прымяненню да навучэнца меры дысцыплiнарнага спагнання.

37. За кожную дысцыплінарную правіннасць можа быць прыменена толькі адна мера дысцыплінарнага спагнання.

Прымяненне меры дысцыплінарнага спагнання ў выглядзе датэрміновага спынення адукацыйных адносін (адлічэння)
да непаўналетняга навучэнца дапускаецца толькі са згоды адпаведнай камісіі па справах непаўналетніх мясцовага выканаўчага і распарадчага органа, калі іншае не ўстаноўлена заканадаўчымі актамі.

38. Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да навучэнца прымаецца на падставе матэрыялаў, якія змяшчаюць фактычныя доказы ўчынення ім дысцыплінарнай правіннасці, а таксама з улікам формы віны навучэнца.

39. Кіраўнік установы адукацыі мае права, а па ініцыятыве навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, законнага прадстаўніка непаўналетняга навучэнца, абавязаны да прыняцця рашэння аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання заслухаць тлумачэнні навучэнца, яго заявы, скаргі.

40. Навучэнец можа быць прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці не пазней за адзін месяц з дня выяўлення дысцыплінарнай правіннасці (дзень, калі аб правіннасці стала або павінна было стаць вядома педагагічнаму работніку ўстановы адукацыі), не лічачы часу знаходжання навучэнца на канікулах, у адпачынку, адсутнасці на вучэбных занятках, іншых формах арганізацыі адукацыйнага працэсу.

Мера дысцыплінарнага спагнання да непаўналетняга навучэнца можа быць прыменена не раней чым праз сем каляндарных дзён пасля накіравання пісьмовага паведамлення аднаму з яго законных прадстаўнікоў.

41. Мера дысцыплінарнага спагнання да навучэнца не можа быць прыменена пазней за шэсць месяцаў з дня ўчынення дысцыплінарнай правіннасці.

42. Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання
да навучэнца афармляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі
аб дысцыплінарным спагнанні, у якім павінны змяшчацца звесткі
аб навучэнцы, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці,
аб здзейсненай дысцыплінарнай правіннасці, форме віны, доказу віны, указанні меры дысцыплінарнага спагнання.

43. Загад кіраўніка ўстановы адукацыі аб дысцыплінарным спагнанні аб’яўляецца навучэнцу пад роспіс на працягу пяці каляндарных дзён з дня выдання загада, не лічачы часу знаходжання навучэнца на вакацыях,у адпачынку, адсутнасці на вучэбных занятках, іншых формах арганізацыі адукацыйнага працэсу.

Навучэнец, не азнаёмлены з загадам аб дысцыплінарным спагнанні, лічыцца не маючым дысцыплінарнага спагнання.

Для азнаямлення з загадам аб дысцыплінарным спагнанні запрашаюцца непаўналетні навучэнец і адзін з яго законных прадстаўнікоў.

Адмова навучэнца ад азнаямлення з загадам аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання або немагчымасць азнаямлення з загадам аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання афармляецца актам, які падпісваецца трыма асобамі з ліку работнікаў установы адукацыі.

Копіі акта і загада аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання (выпіскі з загада) на працягу пяці каляндарных дзён з дня складання акта накіроўваюцца ўстановай адукацыі законнаму прадстаўніку навучэнца.

44. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання заносяцца ў асабістую картку навучэнца.

Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да навучэнца можа быць абскарджана навучэнцам, асобай, адлічанай з установы адукацыі у вышэйстаячы орган (арганізацыю), а пры адсутнасці вышэйстаячага органа (арганізацыі) – у суд на працягу аднаго месяца пасля прымянення меры дысцыплінарнага спагнання.

46. Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да навучэнца пасля абскарджання ў вышэйстаячы орган (арганізацыю) можа быць абскарджана ў суд.

47. Калі на працягу года з дня прымянення меры дысцыплінарнага спагнання ў выглядзе заўвагі або вымовы навучэнец не будзе падвергнуты новаму дысцыплінарнаму спагнанню, ён лічыцца асобай,
якая не падвяргалася дысцыплінарнаму спагнанню. Пры гэтым мера дысцыплінарнага спагнання ў выглядзе заўвагі ці вымовы пагашаецца аўтаматычна без выдання загада.

48. Кіраўнік установы адукацыі, які прымяніў да навучэнцаў меру дысцыплінарнага спагнання ў выглядзе заўвагі або вымовы, мае права зняць яе датэрмінова па ўласнай ініцыятыве. або па просьбе навучэнца.

49. Датэрміновае зняцце меры дысцыплінарнага спагнання ў выглядзе заўвагі або вымовы афармляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі.

 

7. ЗАКЛЮЧНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

 50. Правілы дзейнічаюць на тэрыторыі ўстановы адукацыі і распаўсюджваюцца на ўсе мерапрыемствы з удзелам навучэнцаў установы адукацыі.

51. Правілы размяшчаюцца на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі, вывешваюцца ва ўстанове адукацыі на бачным месцы для агульнага азнакамлення.